مراحل انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودک

مرحله اول:
ابتدا به بخشهای مختلف اتاق دقت کنید و یک یا دو رنگ را برای یک قسمت انتخاب کنید و سپس به اتاق بعدی بروید. میتوانید سایه ها و فام های دیگری از همین رنگ را به جای استفاده از چند رنگ متنوع ، انتخاب کنید. رنگ اصلی را که برای بخش اعظم خانه ، مثل زمین ، فرش،دیوار،مبلمان و آثار هنری استفاده می شود درنظر بگیرید. سپس از دو رنگ متمم برای ایجاد اثر آرامش بخش و نیز رنگی که در این میان کاملاً غافلگیر کننده باشد،استفاده کنید.برخلاف باورعمومی،اتاق های راحتی و استراحت نیز به رنگ نیاز دارند! می توانید برای ایجاد اثر مشابه ، از رنگهای طبیعی برای دیوارها رویه ها،رویه های پارچه ای و حباب لامپ استفاده کنید،سپس یک رنگ سرد یا آرامش بخش مانند سبز و آبی برای مبلمان ، پرده و لوازم را بکار ببرید.
مرحله دوم:
برای انتخاب بهتر از دایره رنگ استفاده کنید؛ دایره رنگ را می توان از کتاب فروشی ها و فروشگاه های لوازم هنری پیدا کرد و برای انتخاب رنگ بسیار کارآمد است.از رنگهایی که در کنارهم هستند،مثل زرد و نارنجی برای خلق احساس گرمی و آرامش و لذت استفاده کنید.رنگهای متمم در نقاط انتهایی و مقابل دایره رنگ قرار دارند،مانند نارنجی و آبی ، این رنگها در کنار هم احساسی از هیجان و انرژی را ایجاد می کنند که برای ایجاد یک محیط سرگرم کننده مناسب است.مرحله سوم:
قانون (60-30-10) را در هنگام انتخاب رنگ غالب،ثانویه و رنگهای بعدی درنظر داشته باشید.رنگ غالب 60 درصد و رنگ ثانوی 30 درصد و رنگ بعدی 10 درصد از رنگهای اتاق را در برمی گیرد.رنگهای اصلی برای دیوار و اثاثیه در مرتبه های بعدی قرار می گیرند.از طیف تیره به روشن نیز می توانید استفاده کنید.رنگهای تیره در کف اتاق و رنگهای روشن برای دیوار و سقف استفاده می شوند. سقف باید روشن ترین رنگ را داشته باشد.
مرحله چهارم:
از رنگ برای ایجاد فضا و حالت های متفاوت استفاده کنید.وقتی شما رنگ را به خانه تان می آورید،درواقع بازتابی از شخصیت و احوال خود را برای بیننده منعکس می کنید.دوست دارید اتاق خواب شما روشن و پرانرژی باشد یا گرم و آرام؟ آیا رنگهای طبیعی را ترجیح می دهید یا با هر رنگی می توانید ارتباط برقرار کنید.
مرحله پنجم:
رنگهای مخالف برای اتاقی که تزیینات آن سفید سفید یا دکور چوبی است،مناسب می نماید.استفاده از یک رنگ درخشان مثل سبز و آبی براق در کنار دکور چوبی و طلایی و چوب کاری های زینتی منظره ای دلفریب و دوست داشتنی ایجاد می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

فیلتر محصولات

پوشش های آلکیدی
پوشش های آلکیدی
رنگ های اپوکسی
رنگ های اپوکسی
سایر محصولات صنعتی و محافظتی
سایر محصولات صنعتی و محافظتی

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.